Wikia

Door ijs te eten kan ik mijn wapen oproepen!
Steven

''De Gloeiende Steen'' is de 1e aflevering van het 1e seizoen van Steven Universe.

Synopsis

Steven denkt dat zijn favoriete ijs koekjes zijn magische wapen kunnen oproepen, maar hij leert andere dingen als hij oog in oog staat met een Zuur spuwend insect monster.

Het verhaal

Steven is bij de reuzen donut en merkt dat zijn favoriete ijsjes niet meer worden gemaakt. Hij mag van Lars en Sadie de vriezer ervan meenemen.

Als hij thuis komt vechten Granaat, Amethist en Parel met Centikevers, maar als snel blijkt dat er een moeder moet zijn. Steven kijkt in de koelkast en ziet dat daar heel veel van zijn favoriete ijsjes in zitten. Hij neemt er een hap van.

Stevens steen gloeit en denkt dat het door zijn favoriete ijs komt, maar al snel verdwijnt het gegloei weer. Parel, Amethist en Granaat laten zien hoe zij hun wapen oproepen. Helaas werkt het niet. Hij is niet blij en zegt dat hij nog wel zijn ijs heeft. Het gegloei komt terug en zijn wapen komt tevoorschijn. Het is een schild.

Opeens komt de Centikever Moeder opduiken. De stenen moeten de moeder verslaan, en Steven moet binnen blijven, maar hij wilt meehelpen. Hij eet de ijsjes maar het werkt niet. Dan word door de Centikever moeder de vriezer stuk gemaakt. Steven wordt boos en gooit de vriezer die onder stroom staat naar de moeder, en de andere stenen vallen aan. De Centikever moeder wordt gebubbeld. Steven huilt omdat hij geen Kat Koekies meer heeft. En omdat hij er zoveel op heeft, moet hij overgeven.

Kenmerken

Personages

Locaties

Objecten

Muziek

Liedjes

Instrumentale Liedjes